Garanti och reklamationsrätt
Trygghet vid köp
Hos Buddypet vill vi att du som kund ska känna dig trygg med ditt köp. Alla produkter omfattas av svensk konsumentlagstiftning och är garanterade att motsvara produktbeskrivningen samt vara fria från ursprungliga fel.
Din rätt till reklamation
Som kund har du enligt Konsumentköplagen rätt att reklamera varor med ursprungliga fel i upp till tre år från det datum du tog emot varan.
För att reklamationen ska godkännas behöver felet ha funnits redan vid leveransen.
Om du upptäcker ett fel, kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt via info@buddypet.se eller +46 723 006 363.
Beskriv felet så tydligt som möjligt och bifoga gärna bilder för snabbare hantering. Vid godkänd reklamation står vi alltid för returfrakten.
Så behandlar vi en reklamation
När en reklamation har godkänts försöker vi i första hand:
-
Reparera varan, eller
-
Ersätta den med en ny produkt
Om detta inte är möjligt har du rätt till prisavdrag eller återbetalning.
Viktig information
-
Garantin gäller inte skador orsakade av normalt slitage, felaktig användning, bristande underhåll eller yttre påverkan.
-
Kontrollera alltid produkten så snart du mottagit den.
-
Spara alltid orderbekräftelse eller kvitto, eftersom det fungerar som inköpsbevis vid garantiärenden.
Vi finns alltid här för att hjälpa dig – tveka inte att kontakta oss om du behöver stöd vid en reklamation.
Oberoende vägledning
För kostnadsfri och opartisk rådgivning om reklamationer, ångerrätt och köp på distans kan du besöka Hallå Konsument (Konsumentverket):
Tvistlösning
Om vi inte når en lösning tillsammans kan du få ärendet prövat av Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
Vi följer alltid ARN:s beslut. Läs mer och gör en anmälan på www.arn.se/konsument.