Återbetalningspolicy
Senast uppdaterad: 7 november 2025
Ångerrätt och Returpolicy
Vi på Buddypet.se vill att du ska känna dig helt trygg när du handlar hos oss. Nedan hittar du all information om hur du går tillväga om du vill ångra ett köp, returnera en produkt eller reklamera en vara.
1. Ångerrätt – 14 dagar
Som konsument har du enligt distansavtalslagen (2005:59) rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du mottagit din beställning. Du behöver inte ange någon orsak för att utnyttja ångerrätten.
Observera att outlösta paket inte räknas som en giltig retur. Du måste alltid kontakta oss och meddela att du önskar ångra ditt köp innan du returnerar varan.
2. Kostnadsfri retur
Hos Buddypet.se står vi alltid för returfrakten.
För att returnera en vara gör du så här:
-
Kontakta oss via info@buddypet.se för att få en returfraktsedel.
-
Fyll i returformuläret som du får via e-post.
-
Packa produkten väl i originalförpackningen och fäst returfraktsedeln.
-
Lämna in paketet till den angivna transportören.
3. Villkor för godkänd retur
För att returen ska godkännas gäller följande:
-
Produkten ska vara oanvänd och i nyskick.
-
Originalförpackning, etiketter och tillbehör måste följa med.
-
Orderbekräftelse eller kvitto ska kunna uppvisas.
-
Returer som skickas utan föregående kontakt med kundtjänst behandlas inte.
4. Så här gör du en retur
-
Mejla oss på info@buddypet.se och ange ordernummer samt anledning till returen.
-
Vi skickar returfraktsedel och instruktioner till dig.
-
Lämna in paketet och spara inlämningskvittot tills återbetalningen är klar.
5. Byten
Vi erbjuder inte direkta byten. Om du vill ha en annan produkt, storlek eller modell – returnera den nuvarande varan och gör därefter en ny beställning via webbplatsen.
6. Avbeställning av order
Vill du avbryta en beställning som ännu inte har skickats? Kontakta oss snarast på info@buddypet.se.
Vi behandlar ordrar snabbt och kan därför inte garantera att avbeställningen hinner stoppas. Har paketet redan skickats gäller ångerrätten enligt ovan.
7. Felaktiga eller defekta varor
Om du mottagit en felaktig, skadad eller ofullständig leverans ber vi dig att kontakta oss inom 48 timmar efter mottagandet.
Skicka gärna med bilder på produkten för snabbare hantering.
Beroende på situation erbjuder vi:
-
En ersättningsprodukt
-
Full återbetalning
-
Annan överenskommen kompensation
Vid fel som beror på oss står vi alltid för retur- och fraktkostnader.
8. Återbetalning
När vi mottagit och godkänt din retur skickar vi en bekräftelse via e-post.
Återbetalningen sker till samma betalningsmetod som användes vid köpet.
-
Ingen avgift tas ut för returer.
-
Ingen lager- eller hanteringsavgift tillkommer.
-
Återbetalning genomförs normalt inom 10 arbetsdagar efter godkänd retur.
Beroende på bank eller betalningsleverantör kan det dröja ytterligare några dagar innan beloppet syns på ditt konto.
Om du inte fått din återbetalning inom 15 arbetsdagar, kontakta oss på info@buddypet.se.
9. Tvister och Konsumentskydd
Vi strävar alltid efter att lösa eventuella problem direkt med dig som kund.
Om vi inte lyckas nå en överenskommelse kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) via www.arn.se.
Buddypet följer alltid ARN:s rekommendationer.
Eventuella tvister som rör dessa villkor regleras enligt svensk lag.
10. Kontaktuppgifter
Företag: Tony Granström, enskild firma
Handelsnamn: Buddypet
Telefonnummer: +46 723 006 363
E-post: info@buddypet.se
Adress: Innansjön 70, 937 94 Burträsk
Organisationsnummer: 780903-7877
Momsregistreringsnummer: SE780903787701
Öppettider kundtjänst:
Måndag – Fredag: 08:00 – 18:00 (Stockholms tid)
Lördag – Söndag: 09:00 – 16:00 (Stockholms tid)